Aktualności

01.12.2025

Bolt idzie po rozum do głowy? Nasze zaufanie do aplikacji jest tak skrajnie zniszczone, że z automatu doszukujemy się w tym pułapki. Może prowizja 90% przy takich kursach?

 

29.11.2025

Jak stworzyć korek w środku nocy na pustych drogach?

Tutaj mały apel, od kierowców,

Aby nie wybiegać do taksówki póki się nie zatrzyma w odpowiednim czyli najprościej mówiąc bezpiecznym miejscu. Zawsze można pomachać kierowcy żeby wiedział, że to my tutaj oczekujemy dla niego, ale żeby pozwolić mu zatrzymać się w miejscu które sam wybierze, a nie w miejscu w którym ktoś otworzy mu drzwi kiedy jeszcze nie zatrzymał się.

Druga kwestia o której już wspominaliśmy tj. zamawianie przejazdów z przystanku.

Przystanek to nie postój, taksówka może się zatrzymać tylko na parę sekund, więc jeśli nie ma innej możliwości niż zamówić przejazd z przystanku, należy oczekiwać przy końcu zatoczki, tak by wsiąść od razu kiedy kierowca przyjedzie i nie zmuszać kierowcy do tego by zatrzymał się w połowie lub na początku przystanku bo to stwarza ogromne zagrożenie innym w szczególności kierowcom autobusów, ponad to grozi mandatem i punktami karnymi.

Zamawiając przejazd z innego miejsca, prosimy wziąć pod uwagę to, żeby kierowca miał gdzie stanąć, może sami kierowcy zechcą się podzielić historiami o najdziwniejszych miejscach odbioru...

Moi ulubieńcy jeśli chodzi o miejsce odbioru to para, która oczekiwała na przejściu dla pieszych a konkretnie na wysepce między pasami ruchu.

 

 

28.11.2025

 

OFF TOP

Propozycja zmiany organizacji ruchu wystosowana do władz miasta w Lublinie.

Kierowcy z Lublina co myślicie?

 

27.11.2025

Liczymy na nawiązanie współpracy z Posłem, wreszcie ktoś wpisuję się w naszą retorykę

 

26.11.2025

Żeby nie było, że tylko urządzamy nagonkę na taksówkarzy aplikacji.

Wiele osób wyraża opinię jakoby kierowcy bolt/ uber byli ułomni i powodowali większość wypadków i kolizji, trudno nie zauważyć na portalach informacyjnych, że faktycznie w wielu wypadkach (ale nie koniecznie jako sprawcy) biorą udział samochody oklejone reklamą bolt/ uber. Oczywiście zagrożenie ze strony kierowców bez prawa jazdy, sprowadzonych do niewolniczej pracy z dalekich krajów jest olbrzymie aczkolwiek w zdarzeniach drogowych często biorą udział także pełnoprawni, doświadczeni taksówkarze.

I nie jest to spowodowane tym, że są gamoniami, po prostu zachodzi tutaj efekt skali.

W skrócie "efekt skali", kierowcy taksówek pokonują znacznie więcej kilometrów niż inni kierowcy, którzy tylko dojeżdżają z i do pracy, więc mają znacznie większe szansę na udział w wypadku, należy również wziąć pod uwagę zmęczenie czy też godziny pracy oraz warunki w jakich jadą. Kierowcy, który spędza w samochodzie godzinę dziennie łatwiej przychodzi zachować koncentrację i uwagę niż kierowcy, który jeździ 8-10 godzin. Łatwiej też uniknąć wypadku jadąc w korku w godzinach szczytu niż w nocy, w deszczu czy śniegu (kiedy to inni rezygnują z użycia aut), wioząc do tego kilka osób pod wpływem alkoholu.

 

 

24.11.2025

Aha.

Dobrze, że państwowe instytucje tak bardzo dbają o przejrzystość, przynajmniej wiemy, że nic nie robią, może trzeba wprowadzic dla urzędników 3 dniowy tydzień pracy na rzecz wydłużenia doby do 30 godzin, żeby kierowcy aplikacji mogli odpocząć po pracy przez te 6 godzin dziennie

22.11.2025

 

Wrocław masowe kontrole ITD, Lublin przypominamy, że przystanek autobusowy to nie postój taxi, dzisiaj policja nie próżnuje.

Jak inne miasta dzisiaj się bawią?

 

21.11.2025

Mamy w Stowarzyszeniu kilku młodych kierowców, są utalentowani piłkarze, że w wieku kilkunastu lat odnoszą wielkie sukcesy, tak samo są też utalentowani kierowcy którzy w wieku 20 lat lepiej panują nad samochodem, lepiej znają przepisy niż miliony niedzielnych kierowców.

Ale niech każdy kto może jeździć, bo aplikacje nie mają żadnych wymagań przemyśli to sobie kilka razy, czy dla tych kilkuset złotych za kilkadziesiąt godzin pracy warto ryzykować problemy na całe życie.

Konsekwencją tego wypadku dla młodego kierowcy nie będzie mandat czy utrata prawa jazdy, tylko ubezpieczyciel zwróci za szkodę całkowitą auta 30% jego wartości a resztą zostanie obciążony kierowca. Odsetki za opóźnienie od zapłaty będą większe niż roczne zarobki na aplikacjach, to idealny start w życie.

Jeśli autor tego zdarzenia jest tutaj z nami zapraszamy do kontaktu info@stowarzyszenie-ka.pl, pomożemy ze skrajnie nieuczciwymi praktykami, teraz najgorszym wrogiem będzie nieznajomość własnych praw.

A jeśli ktoś przygodę z pracą chcę zaczynać od kierownicy proponuje, kupić sobie jakiegoś szrota, pojeździć 3 lata z pizza, poznać miasto, pracę pod presją, nabyć doświadczenia na drodze i dopiero zaczynać przygodę z przewozem osób i wynajmem aut.

 

19.11.2025

Uwaga!

Jeśli dostajecie zlecenia przejazdów niezgodne z waszymi licencjami to prosimy o przesyłanie screenów takich zleceń w wiadomości prywatnej, lub na maila info@stowarzyszenie-ka.pl, taka praktyka jest zagrożona karą finansową w wysokości 100 000 zł dla pośrednika, który przydziela zlecenie nieuprawnionemu kierowcy (aplikacji).

Interesują nas tylko takie kursy, które zaczynają się na terenie gminy na którą nie macie licencji i również kończą się na terenie gminy na którą licencji nie macie, kursy z terenu gminy na którą nie macie licencji do miejscowości gdzie macie licencje są w porządku

 

(Zdjęcie dla przyciągnięcia uwagi )

 

12.11.2025

11.11.2025

 

DLA ANALFABETÓW zgłoszenie nie dotyczy prawilnego Polaka tylko osobe z poza europy,która ma w poważaniu wasze zasady o 60

Czuwamy, tym razem kolega z dalekiego południa miał prawo jazdy ale niestety policjanci zajęci inną interwencją nie zwrócili uwagi na stan techniczny, oraz brak numerów bocznych

 

10.11.2025

Kierowca był zmęczony, oślepiały go światła, każda opona inna i bez bieżnika dlatego zjechał z drogi samochodem, który sam kontroluje aby nie zjechać ze swojego pasa

Oślepiony na drodze dwujezdniowej na tyle by utrzymać wyrywającą się i piszczącą na znak zagrożenia kierownicę, przeskoczyć przez 20 cm krawężnik i dalej bez reakcji przywalić w słup.

Może Partner, albo Bolt zechcą nas upewnić czy kierowca przeszedł badania u okulisty, W jakim języku mówi okulista, ewentualnie skąd przyjechał tłumacz przysięgły który mówi po zimbawiwawińsku..zambin... Afrykańsku, może zobaczymy fakturę ile ten tłumacz wziął za przeprowadzenie obcokrajowca przez dwugodzinne psychotesty i całe badania lekarskie .

Skoro Bolt zapewnia nas, że możemy czuć się bezpiecznie w ich taksówkach to zechcą podzielić się informacją jak weryfikują umiejętności prowadzenia pojazdów przez kierowców z Afryki którzy nigdy nie widzieli sygnalizacji świetlnej, nie bardzo też potrafią używać świateł w samochodzie, przykład mojej ostatniej wycieczki do Egiptu, gdzie samochody po drodze w nocy poruszały się jedynie z włączonymi światłami awaryjnymi a Egipt myślę sporo wyprzedza Zimbabwe. Bo uważamy, że posiadanie prawa jazdy wydanego w Zimbabwe, gdzie niekoniecznie są przestrzegane jakiekolwiek procedury poza wręczeniem 5 dolarów nie jest jednoznaczne z tym, że ktoś jest uprawniony do przewożenia ludzi i zapewnienia im rzekomego bezpieczeństwa o czym zapewnia nas Bolt.

A w końcu warto zapytać urzędników i polityków dlaczego tak łatwo uzyskać Polski dokument prawa jazdy, wprowadzacie coraz większe kary dla kierowców, którzy potrafią jeździć, przepisy najmocniej w Polsce uderzają w kierowców zawodowych, tymczasem dopuszczacie do jazdy osoby które, mają być może prawdziwy dokument potwierdzający, że było je stać, lub że ktoś im zapłacił za wydanie prawa jazdy w Afryce więc jest przypuszczenie, że potrafią tak dodawać gazu i tak machać kierownicą żeby ich lew nie zjadł po drodze, no świetne kompetencje do wożenia ludzi po mieście.

Materiały ze strony lublin112.pl

 

10.11.2025

O i teraz będzie można złożyć zawiadomienie na bolta

07.11.2025

To może jakis live z unboxingu? I wszyscy oznaczają Uber #będzieszsiedział

04.11.2025

 

W odpowiedzi na na zarzuty aplikacyjnych trolli pod postami o zbiórkach.

Bilans finansowy od początku działalności Stowarzyszenia Kierowców Aplikacji

Wpływy:

Zrzutka wyplaty netto: +491,71 zł
Wydatki:
Strona internetowa: -304,44zł
3 miesiące x 27,68 + 4 x 55,35
Naklejki na samochód: - 150zł
Produkcja Ulotek: - 180,81 zł
1000 ulotek
Promowanie FB: - 412,83 zł
Transparenty: 70 zł
Pomoc prawna: 600zł
Dystrybucja ulotek do innych miast: -138,99 zł
11x11.99 przesyłka paczkomat
Poczta Polska (wysyłka oficjalnych pism): -106zł
Suma wydatków: -1963,07
Bilans: 491,71- 1963,07 = - 1471,36 zł

Jak widzicie SKA to nie jest plan biznesowy, a prowadzenie finansów Stowarzyszenie to nie tylko dodatkowy obowiązek, to także odpowiedzialność karna za każdy grosz podarowany na nasze działania, co podlega kontorli państwa a w razie najmniejszych niejasności również kontroli prokuratury.

Nasze możliwości oddziaływania na sytuację kierowców są pośrednio zależne od budżetu, ale bezpośrednio wszystko zależy od naszej pracy, dlatego jakoś to idzie do przodu przy wykorzystaniu prywatnych środków.

Nie prosimy o wpłaty, bo zdajemy sobie sprawę, że pieniądze te nie uleczą chorego dziecka, nie dadzą skrawka nadziei powodzianom, czy nowego startu dla rodziny która straciła dom w pożarze.

Więc nie prosimy o pieniądze ale każdemu dajemy możliwość dokonania wpłaty, zgodnie z sumieniem, zgodnie z tym, czy wierzycie w naszą wspólną misję, czy wierzycie, że jako największa w Polsce oficjalnie działająca organizacja zrzeszająca kierowców aplikacji jesteśmy i będziemy zdolni do obrony przed całą tą patologią, wyzyskiem oraz wykluczeniem.

Jeśli możesz, chcesz i wierzysz to wpłać na:

https://zrzutka.pl/dxzb4e

Lub na rachunek bankowy:

PL62 1600 1446 1776 5068 3000 0001

Tytułem darowizna, odbiorca Stowarzyszenie Kierowców Aplikacji

Jeśli nie możesz, nie chcesz, nie wierzysz, nie ufasz to nie wpłacaj ale nie wmawiaj innym, że pieniądze, które wpłacą inni zostaną wykorzystane niezgodnie z ich przeznaczeniem i nie oczekuj, że poświęcimy czas na kłótnie i tłumaczenie się osobom z zewnątrz, które zawitały na stronę aby zapełnić czymś swoje nudne życie.

Oczywiście dalej będziemy pracować dla naszej wspólnej przyszłości niezależnie od środków i niezależnie od hejterów, których dziesiątki już musieliśmy zablokować, bo nie jesteśmy im winni naszej uwagi.

A niedługo pojawi się obszerna relacja z działalności SKA, dzięki czemu lepiej będziecie mogli ocenić czy nasza praca ma sens.

Pozdrawiam wszystkich, samych bezpiecznych kursów!

04.11.2025

Z nowym opisem profil wygląda znacznie lepiej

03.11.2025

Chyba wiem gdzie Uber uczył się propagandy, W myśl zasady nawet jak Cię złapią za rękę to powiedz, że to nie Twoja ręka

 

03.11.2025

Si Cars - Rekomendowany Partner Bolt / Uber / Freenow

Prosimy abyście wysłali swoich kierowców na kurs prawa jazdy, aby tam nauczyć ich jak włącza się światła w samochodzie i kiedy się je włącza, bo to nie afryka i kierowcy którzy jeżdżą bez świateł w deszczu nie są zagrożeniem tylko dla lwów i węży ale również dla innych kierowców.

 

Jeśli ktoś ma negatywne odczucia na temat tego posta, to chciałbym zapytać, nie przeszkadzają wam kierowcy z Afryki, którzy kupili prawo jazdy na targu I nigdy wcześniej nie prowadzili samochodu a jeżdżą po naszych drogach i nie przeszkadza wam że nie widzicie ich samochodu na drodze i w każdej chwili możecie wjechać w taki samochód od tyłu albo od boku na skrzyżowaniu i będzie to wasza wina.

Bo mi na przykład przeszkadza to, że chcę zmienić pas, patrzę w lusterko nic nie jedzie, włączam kierunkowskaz sprawdzam jeszcze raz i w ostatniej chwili odbijam kierownicę bo kątem oka zobaczyłem białe zęby świecące w ciemności a sekundę później obok przelatuje granatowa Fabia z logo, na przykład ostatnim razem evelstar.

 

 

03.11.2025

Jednym z naszych najaktywniejszych obserwatorów jest Rafał Mazurkiewicz, udziela się również na wszystkich grupach dla kierowców aplikacji, wszędzie atakuje tych, którzy ośmielają się krytykować aplikacje, wchodzenie z nim w dyskusję nie ma sensu, sam nic nie wnosi aby atakuje, kiedy uzyskuje wszelkie odpowiedzi zmienia temat, bez przyznania racji i dalej atakuje aby zakrzyczeć wszystkich przeciwników aplikacji.

Człowiek ten prowadzi dwie spółki o bardzo szerokim zakresie działalności między innymi związanym z taxi oraz handlem, wynajmem aut. Twierdzi, że ma licencje taxi, ale w ogóle mu się to nie spina, no tak Boltowi też się to nie spina, w końcu za 2024 rok mają 5.5 miliarda przychodu a tylko 7 milionów zysku, dzięki czemu płacą minimalny CIT, reszte zysków transferują na inną spółkę zarejestrowaną w Estonii, gdzie są mniejsze podatki, a dodatkowo trzepią pieniądze na zwrotach podatku w Polsce.

Pan Rafał oczekuje od nas szczegółowych informacji o podejmowanych działaniach oraz kosztach działalności, oczywiście jako, że nie jest członkiem SKA ani nigdy nie wspomógł nas w niczym to nie zamierzamy się przed nim spowiadać, ale dla tych którzy takie wsparcie okazują bądź są członkami SKA przygotujemy na dniach obszerny opis dotychczasowej działalności wraz z odpowiedzią na pytanie kiedy sytuacja w branży się poprawi.

Przy czym odrazu mogę powiedzieć nie oczekujcie cudów od kilku osób, które walczą z gigantycznymi międzynarodowi korporacjami, które w samej Polsce mają kilkanaście miliardów przychodu w czasie gdy nasz budżet aby docierać do opinii publicznej to kilkaset złotych zebranych w ciągu kilku ostatnich miesięcy co nie wystarczy nawet na pokrycie kosztów strony internetowej.

Jednak mimo to, dzięki wytężonej pracy mamy swoje sukcesy, ale do wygrania wojny daleka droga, popatrzcie na związki taksówkarzy korporacyjnych, mają znacznie starsze i większe struktury, znacznie większe budżety a mimo to od lat przegrywają walkę o uregulowanie rynku taxi.

 

02.11.2025

W ostatnim czasie wysłaliśmy zgłoszenie do UOKIK oraz zawiadomienie do prokuratury w związku z absurdalnym oświadczeniem ze strony Ubera, gdzie wprowadzają w błąd klientów i opinie publiczną jakoby kierowcy przechodzili pełną weryfikacje dokumentów. Kontrole policji oraz przypadek kierowcy z Zimbabwe w Lublinie wskazują na kompletny brak jakiejkolwiek weryfikacji. Uber naraża klientów na niebezpieczeństwo jednocześnie zapewniając, że niczego nie muszą się obawiać.

 

Wysłalismy również skargę do UODO w związku z udostępnianiem danych kierowców klientom w aplikacji Bolt. 

Niedlugo również powinien być gotowy pozew o ustalenie stosunku pracy przeciwko zielonej aplikacji, na początek pozew indywidualny, później mamy nadzieje, że wystartujemy z pozwami zbiorowymi.

Z dobrych informacji po publikacjach w GW oraz WP temat patologi na aplikacjach zaczął przebijać się w Kanale Zero, nasz przekaz dociera zatem do coraz większej grupy odbiorców, zauważamy również spadek aktywności internetowych trolli i lobbystów, którzy bardzo licznie od dłuższego czasu zachwalali aplikacje, a teraz coraz częściej można zauważyć krytyczne komentarze.

04.10 Przepraszamy za brak aktualizacji na stronie, brakuje rąk do pracy, dlatego po bieżące informację zapraszamy na naszego Facebooka, tam staramy się  być na bieżąco ze wszystkim. 

27.07 Relacja z ostatnich dni:

1. Prowadzimy interwencję w związku z pobiciem 60 letniego kierowcy przez pasażera, który nie chciał zapłacić za kurs, kierowca w obronie własnej użył gazu pieprzowego za co jego konto kierowcy na Uberze zostało zablokowane bez możliwości odwołania.

O tej sprawię poinformował nas poseł Bartłomiej Pejo do którego kierowca zgłosił się po pomoc prawną, po naszej informacji temat podjęła redakcja Lublin112, skontaktowali się oni z działem prasowym Ubera, obecnie czekają na odpowiedź z wyjaśnieniami. 

Wysłaliśmy również zgłoszenie do Rzecznika Praw Obywatelskich, nie może być tak, że jakieś algorytmy pozbawiają kogoś - kto dodatkowo był ofiarą a nie agresorem - pracy z dnia na dzień. 

Napisaliśmy również skargę do UOKiK oraz Państwowej Inspekcji Pracy w Warszawie gdzie siedzibę ma Uber i w Lublinie.

Sprawa jest tym bardziej oburzająca, że wszystko podszyte jest dyskryminacją na tle narodowościowym, uwydatnia się tutaj polityka Ubera, polegająca na zastąpieniu polskich kierowców tanią siłą roboczą z Afryki i Azji.

Mamy nadzieję, że sprawa będzie miała finał w sądzie, zarówno w przypadku napastników a także w przypadku tych nazistów z ubera - powiedzmy to wprost, niemieckie firmy w nazistowskich niemczech w ten sam sposób budowały swój kapitał, wykorzystując pracowników z innych krajów do pracy po 16h godzin dziennie, kto nie wypełniał normy kula w łeb. Polscy kierowcy nie wyrabiają normy bo nie godzą się na takie warunki pracy więc odpadają a w ich miejsce ściąga się niewolników z Afryki i Azji, którzy pracują za miskę ryżu. 

Ubersyny idziemy po was!

2. Wysłaliśmy pismo do organizacji zrzeszającej grupy przewoźników z całego świata - ITF - International Transport Workers Federation,

z prośbą o przyłączenie do organizacji oraz o pomoc w walce o godne warunki pracy na aplikacjach w Polsce.

 

3. Skierowaliśmy się również z prośbą o interwencję do Rzecznika Praw Obywatelskich oraz UOKiK, aby zainteresowali się w końcu naszą sytuacją, opisując praktyki aplikacji, łamanie praw pracowników, niszczenie konkurencji, fałszywe informacje wysyłane do pracowników oraz dyskryminacja.

 

4. Po artykule, który ukazał się w Gazecie Wyborczej (link znajdziecie poniżej), nawiązał z nami kontakt kolejny redaktor zainteresowany nagłośnieniem skandalicznych praktyk aplikacji i partnerów, w tym miejscu dziękujemy wszystkim, którzy nie są ślepi na naszą sytuację. 

Oczywiście podjęliśmy współpracę i za jakiś czas zobaczycie efekty. Tymczasem prosimy wszystkich o podzielenie się informacjami o ściąganiu do pracy w Polsce "kierowców" z Afryki i Azji. Nie udostępniamy żadnych danych wrażliwych i kontaktowych poza treścią wiadomości, potrzebujemy jak najwięcej śladów, jakie oferty są komunikowane kandydatom do pracy, umowy jakie dostają, gdzie zamieszkują w Polsce, jak wygląda proces formalizowania pobytu i pracy, jakie są ich rzeczywiste kompetencje do pracy kierowcy, jak wygląda kwestia językowa, przydać może się absolutnie wszystko, nawet plotki zasłyszane od innych kierowców ale najbardziej zależy nam na zdjęciach ofert, reklam, które trafiają za granicę. A jeśli jest ktoś kto obserwował wszystkie te procesy z bliska i chce porozmawiać z redakcją to myślę, że nie będzie tego żałował. 
Kontakt przez maila info@stowarzyszenie-ka.pl 

5. Prowadzimy również korespondencję z kilkoma innymi politykami, oraz niezależnymi mediami operującymi głównie w sieci. Jeśli te rozmowy przyniosą w końcu efekty, na pewno o tym usłyszycie.


6. Zgłosiliśmy także władzom miasta w Lublinie chęć uczestnictwa w planowaniu zmian w organizacji ruchu w mieście. Kto ma lepiej wiedzieć, gdzie przejścia dla pieszych są źle oznakowane i grożą wypadkiem, a gdzie sygnalizacja aby utrudnia ruch jak nie kierowcy, którzy robią dziennie po kilkaset kilometrów po tych drogach.


7. Na początku lipca apelowaliśmy do władz i instytucji państwowych w Łodzi o zwiększenie aktywności w walce z nielegalnymi przewoźnikami, którzy wożą pasażerów bez licencji. Wszyscy zobowiązali się do wzięcia naszych apeli pod uwagę, ale nie otrzymaliśmy żadnych konkretnych zapewnień. Poniżej wiadomość z KMP Łódź.

8. W najbliższych dniach jako Przedstawiciel SKA złożę pozew o ustalenie stosunku pracy przeciwko aplikacji Bolt. Oby był to pierwszy z wielu oraz przełomowy pozew. Jeśli są kierowcy, którzy chcieliby w dalszej kolejności dołączyć do pozwu zbiorowego, lub organizację, które chcą nas wspomóc w sądowej batalii zapraszamy do kontaktu info@stowarzyszenie-ka.pl

Poprosimy również kierowców, na ten moment z Warszawy o przesyłanie na maila zrzutów ekranu z aplikacji Bolta, gdzie uchwycone są złodziejskie praktyki tej podstępnej firmy ukrywane pod nazwą dynamicznej prowizji. 

Rozpoczynamy kampanie reklamową na ulicach miast.

Wypatrujcie naszych ulotek, pojawią się u kierowców - liderów w kilku miastach, jeśli chcecie pomóc w dystrybucji w swoim mieście prosimy  o wiadomość na maila albo na Facebooku. Przypominamy o prowadzonej zrzutce, to dzięki tym środkom możemy ruszyć z kampanią reklamową, dziękujemy za wszystkie wpłaty, również te bezpośrednio na konto bankowe.

W dniu 12.05.2025 odbyło się spotkanie z Posłem na Sejm RP, który postanowił wspierać naszą inicjatywę, rozpoczynamy wspólnie pracę nad projektami nowelizacji do ustaw śladem innych państw UE, które zaczęły walczyć z samowolką aplikacji.