27.07 Relacja z ostatnich dni:
1. Prowadzimy interwencję w związku z pobiciem 60 letniego kierowcy przez pasażera, który nie chciał zapłacić za kurs, kierowca w obronie własnej użył gazu pieprzowego za co jego konto kierowcy na Uberze zostało zablokowane bez możliwości odwołania.
O tej sprawię poinformował nas poseł Bartłomiej Pejo do którego kierowca zgłosił się po pomoc prawną, po naszej informacji temat podjęła redakcja Lublin112, skontaktowali się oni z działem prasowym Ubera, obecnie czekają na odpowiedź z wyjaśnieniami.
Wysłaliśmy również zgłoszenie do Rzecznika Praw Obywatelskich, nie może być tak, że jakieś algorytmy pozbawiają kogoś - kto dodatkowo był ofiarą a nie agresorem - pracy z dnia na dzień.
Napisaliśmy również skargę do UOKiK oraz Państwowej Inspekcji Pracy w Warszawie gdzie siedzibę ma Uber i w Lublinie.
Sprawa jest tym bardziej oburzająca, że wszystko podszyte jest dyskryminacją na tle narodowościowym, uwydatnia się tutaj polityka Ubera, polegająca na zastąpieniu polskich kierowców tanią siłą roboczą z Afryki i Azji.

Mamy nadzieję, że sprawa będzie miała finał w sądzie, zarówno w przypadku napastników a także w przypadku tych nazistów z ubera - powiedzmy to wprost, niemieckie firmy w nazistowskich niemczech w ten sam sposób budowały swój kapitał, wykorzystując pracowników z innych krajów do pracy po 16h godzin dziennie, kto nie wypełniał normy kula w łeb. Polscy kierowcy nie wyrabiają normy bo nie godzą się na takie warunki pracy więc odpadają a w ich miejsce ściąga się niewolników z Afryki i Azji, którzy pracują za miskę ryżu.
Ubersyny idziemy po was!
2. Wysłaliśmy pismo do organizacji zrzeszającej grupy przewoźników z całego świata - ITF - International Transport Workers Federation,
z prośbą o przyłączenie do organizacji oraz o pomoc w walce o godne warunki pracy na aplikacjach w Polsce.
3. Skierowaliśmy się również z prośbą o interwencję do Rzecznika Praw Obywatelskich oraz UOKiK, aby zainteresowali się w końcu naszą sytuacją, opisując praktyki aplikacji, łamanie praw pracowników, niszczenie konkurencji, fałszywe informacje wysyłane do pracowników oraz dyskryminacja.
4. Po artykule, który ukazał się w Gazecie Wyborczej (link znajdziecie poniżej), nawiązał z nami kontakt kolejny redaktor zainteresowany nagłośnieniem skandalicznych praktyk aplikacji i partnerów, w tym miejscu dziękujemy wszystkim, którzy nie są ślepi na naszą sytuację.
Oczywiście podjęliśmy współpracę i za jakiś czas zobaczycie efekty. Tymczasem prosimy wszystkich o podzielenie się informacjami o ściąganiu do pracy w Polsce "kierowców" z Afryki i Azji. Nie udostępniamy żadnych danych wrażliwych i kontaktowych poza treścią wiadomości, potrzebujemy jak najwięcej śladów, jakie oferty są komunikowane kandydatom do pracy, umowy jakie dostają, gdzie zamieszkują w Polsce, jak wygląda proces formalizowania pobytu i pracy, jakie są ich rzeczywiste kompetencje do pracy kierowcy, jak wygląda kwestia językowa, przydać może się absolutnie wszystko, nawet plotki zasłyszane od innych kierowców ale najbardziej zależy nam na zdjęciach ofert, reklam, które trafiają za granicę. A jeśli jest ktoś kto obserwował wszystkie te procesy z bliska i chce porozmawiać z redakcją to myślę, że nie będzie tego żałował.
Kontakt przez maila info@stowarzyszenie-ka.pl
5. Prowadzimy również korespondencję z kilkoma innymi politykami, oraz niezależnymi mediami operującymi głównie w sieci. Jeśli te rozmowy przyniosą w końcu efekty, na pewno o tym usłyszycie.
6. Zgłosiliśmy także władzom miasta w Lublinie chęć uczestnictwa w planowaniu zmian w organizacji ruchu w mieście. Kto ma lepiej wiedzieć, gdzie przejścia dla pieszych są źle oznakowane i grożą wypadkiem, a gdzie sygnalizacja aby utrudnia ruch jak nie kierowcy, którzy robią dziennie po kilkaset kilometrów po tych drogach.
7. Na początku lipca apelowaliśmy do władz i instytucji państwowych w Łodzi o zwiększenie aktywności w walce z nielegalnymi przewoźnikami, którzy wożą pasażerów bez licencji. Wszyscy zobowiązali się do wzięcia naszych apeli pod uwagę, ale nie otrzymaliśmy żadnych konkretnych zapewnień. Poniżej wiadomość z KMP Łódź.

8. W najbliższych dniach jako Przedstawiciel SKA złożę pozew o ustalenie stosunku pracy przeciwko aplikacji Bolt. Oby był to pierwszy z wielu oraz przełomowy pozew. Jeśli są kierowcy, którzy chcieliby w dalszej kolejności dołączyć do pozwu zbiorowego, lub organizację, które chcą nas wspomóc w sądowej batalii zapraszamy do kontaktu info@stowarzyszenie-ka.pl
Poprosimy również kierowców, na ten moment z Warszawy o przesyłanie na maila zrzutów ekranu z aplikacji Bolta, gdzie uchwycone są złodziejskie praktyki tej podstępnej firmy ukrywane pod nazwą dynamicznej prowizji.
Rozpoczynamy kampanie reklamową na ulicach miast.
Wypatrujcie naszych ulotek, pojawią się u kierowców - liderów w kilku miastach, jeśli chcecie pomóc w dystrybucji w swoim mieście prosimy o wiadomość na maila albo na Facebooku. Przypominamy o prowadzonej zrzutce, to dzięki tym środkom możemy ruszyć z kampanią reklamową, dziękujemy za wszystkie wpłaty, również te bezpośrednio na konto bankowe.

W dniu 12.05.2025 odbyło się spotkanie z Posłem na Sejm RP, który postanowił wspierać naszą inicjatywę, rozpoczynamy wspólnie pracę nad projektami nowelizacji do ustaw śladem innych państw UE, które zaczęły walczyć z samowolką aplikacji.
